Kategorie
Producent
- AGS (1)
- ATP CZECH REPUBLIK (1)
- CDL Czechy (1)
- CLASSIC PARTS (1)
- ELPLAST BRNO (2)
- ESC (2)
- EXPOM (1)
- FARGOKOV SK (1)
- Ferguson (2)
- GRACE ENGINE PARTS (1)
- GUFERO CZECHY (11)
- KABAT (2)
- KORURS (1)
- LSN LUBLIN (2)
- MOTORPAL (2)
- NARVA (3)
- OSRAM (1)
- PAL (4)
- POLDI KLADNO (2)
- PRESTOLITE ELECTRIC (1)
- Sparex (8)
- SPD KROMERIŹ (2)
- SPENCO (2)
- TZ CZ (2)
- URSUS (8)
- Veethree (1)
- WAŚ (1)
- WESEM (2)
- ZETOR (70)
- ZVL SLOVAKIA (1)
- ZYMEX (4)
- ZYMEX (1)
Cena
-
od
do
Płać bezpiecznie za pomocą PayPal
157,58 zł
291,94 zł
1 451,84 zł
1 014,40 zł
332,20 zł
325,62 zł
325,62 zł
611,17 zł
313,14 zł
306,08 zł
115,70 zł
164,69 zł
79,63 zł
1 606,21 zł
117,86 zł
2 845,50 zł
ZETOR 25
Tuż po zakończeniu wojny, Inżynier František Musil otrzymał zlecenie opracowania konstrukcji ciągnika rolniczego. W zespole projektantów znalazł się również Jaroslav Miksch, który od 1944 roku, pracował nad silnikiem traktorowym. Prace nad prototypem traktora zakończono jesienią 1945 roku. Otrzymał on nazwę Zetor 25. Słowo Zetor, pochodziło z połączenia fonetycznego pierwszej litery „Z” (Zbrojovka) i ostatnich liter słowa traktor –„or”.
W kolejnych latach, wdrożono ponad 200 najważniejszych ulepszeń.
Od 1952 roku można było za dopłatą zamontować trzypunktowy podnośnik. Był on przykręcany do tylnej ściany przekładni głównej, stąd potocznie takie podnośniki nazywano „plecakami”. W celu poprawienia komfortu pracy zastosowano pochodzące od modelu 25K, siedzenie fotelowe ze skrzynką akumulatora.
Na tabliczce znamionowej pojawiły się wówczas dwa oznaczenia. Pierwsze z nich T-25 przypisane było dla wersji podstawowej. Natomiast symbol T-25-K informował, że jest to odmiana uniwersalna wyposażona fabrycznie w podnośnik. Część wysyłanych do Polski Zetorów T-25, dopiero na miejscu była uzbrajana w podnośnik.
ZETOR 25K
W 1949 roku Inżynierowie ze Zbroiovki przystąpili do przeprojektowania Zetora 25. Ulepszony model ciągnika ukazał się pod nazwą Zetor 25K (kultivační).
Do najważniejszych należało zastosowanie przedniej osi typu bramowego, uproszczonego mechanizmu kierowniczego, oraz dodanie trzypunktowego podnośnika hydraulicznego z siłownikiem 1-stronnego działania. Niezwykle charakterystyczny element sylwetki Zetora 25 K stanowiły tylne koła 9,00-36.
ZETOR 25A
W 1954 roku, zadebiutował model 25A (Agro). Był to ulepszony Zetor T-25. Został on wyposażony między innymi w nowego typu przednią oś, wzorowaną na tej z Zetora 25K, zmienione prędkości oraz montowany standardowo trzypunktowy podnośnik. Do zakończenia produkcji w ciągnikach tych wdrożono kilkaset modyfikacji. Zmieniało się również ich wyposażenie.
SADAR 25
W 1961 roku, produkcję Zetora 25A przeniesiono do zakładu STS Hodonin. Tam pod nazwą Zetor 25H Sadar, kontynuowano produkcję tych traktorów w krótkich seriach. Powstawały one na zasadzie remontu i przebudowy wyeksploatowanych egzemplarzy, które potrzebowały remontu.
Wybrane dane techniczne
Model | 25 / T-25 | 25K | 25A |
Miejsce produkcji | Zbroiovka Brno | ZPS Liseń Brno | ZPS Liseń Brno |
Lata produkcji | 1946- 52 | 1952 -61 | 1954- 61 |
Moc silnika | 26 | 24 | 25 |
Liczba biegów | 6/2 | 6/2 | 6/2 |
Prędkości w km/h | 3,4- 32,0 | 3,8-18,00 | 3,7-28,3 |