Kategorie
Producent
- Agribelt (1)
- Agrifilter (1)
- BF (1)
- BKT (1)
- BUTLER ENGLAND (3)
- Champion (1)
- CLASSIC PARTS (2)
- CLLASIC PARTS USA (4)
- Ferguson (23)
- Ford (30)
- GB (1)
- JOHN DEERE (1)
- LUCAS (9)
- MARVEL (2)
- Massey Ferguson (3)
- MASSEY HARRIS (1)
- MHP (1)
- NARVA (3)
- OSRAM (1)
- PRESTOLITE ELECTRIC (1)
- RABEWERK (1)
- SATOH (1)
- SMITHS (1)
- Sparex (24)
- SPENCO (8)
- URSUS (1)
- WAŚ (1)
- ZYMEX (1)
- ZYMEX (2)
Cena
-
od
do
Płać bezpiecznie za pomocą PayPal
1939 -1953
86,60 zł
25,46 zł
53,42 zł
141,71 zł
179,00 zł
45,03 zł
198,51 zł
183,10 zł
734,55 zł
228,00 zł
386,00 zł
95,00 zł
273,14 zł
48,80 zł
117,86 zł
513,97 zł
351,90 zł
Marka Ford została po raz pierwszy użyta w ciągnikach w 1939 roku wraz z wprowadzeniem modelu 9N, chociaż marka Fordson była już używana od 20 lat.
1939 - Model 9N budowany w ramach porozumienia z Henrego Forda z Harrym Fergusonem. Sprzedawany pod nazwą handlową Ford-Ferguson 9N. Traktor oparty był o rozwiązania ciągnika Ferguson-Brown model A, w tym rewolucyjny system 3punktowgo podnośnika z automatycznym systemem regulacji pracy.
1942 - Ford 2N był odmianą 9N wprowadzonego z powodu II wojny światowej. Omijał wojenne ograniczenia cenowe. Stanowił odchudzoną wersję 9N z powodu niedoborów wojennych. Akumulator i alternator zostały wyeliminowane i zastąpione przez magneto i korbę. Również stalowe koła stały się standardowym wyposażeniem.
1946- Ford 8N bazował na 9N, ale posiadał dodatkowy bieg przedni. Wprowadzono też 20 zmian konstrukcyjnych. Dla odróżnienia malowano go w barwach kremowo- czerwonych.
Model | 9N | 2N | 8N |
Moc silnika KM | 22 | 25 | 26 |
Zasilanie | benzyna / nafta | benzyna / nafta | benzyna / nafta |
liczba cylindrów | 4 | 4 | 4 |
Średnica i skok mm | 80,77 x 95 x25 | 80,77 x 95,25 | 80,77x 95,25 |
kolejność zapłonu | 1,2,4,3 | 1,2,4,3 | 1,2,4,3 |
luz zaworu ssącego mm | 0,3 | 0,3 | 0,27 |
luz zaworu wydechowego mm | 0,4 | 0,4 | 0,381 |
szczelina elektrod świecy mm | 0,8 | 0,8 | 0,635 |
Masa kg | 1315 | 1392 | 1236 |